tisdag 15 november 2011

Ingen jul i år? Snälla?

Tallin i mörkret. Det kändes som att vandra i en saga. 

Jag blir så stressad av att alla bara skriver och pratar om jul. I vanliga fall hade också jag varit en av dem som längtar sådär hjärtskärande, men nu är det inte vanliga fall. 

För det det första kommer hela vårt julfirande att vara kaotiskt. Ett hus ska packas ihop, och vi ska fira med en släkting som vi inte har sett på åratal. För det andra får jag inte äta pepparkakor och gröna kulor ---> enorm katastrof. För det tredje är jag pank och har inte råd att skämma bort alla med finfina julklappar, och det är ju det som är det bästa, att ge julklappar själv.

Åsynen av julgubben kommer att vara min enda tröst. Fast, jag måst öva mig på att hålla mig för skratt, jag finner nämligen julgubben ytterst komisk. Speciellt eftersom han ofta råkar gestaltas av min pappa. 

2 kommentarer:

Smallmoments sa...

svar: tack så jättemycket!

Anonym sa...

varför uppdaterar du aldrig din blogg?