tisdag 27 september 2011

What a day

Jag tycker inte om bilden, den är stökig. Men i förrgår tyckte jag om den. Därför...
What a day... 

Först finskaprov. Bara ifrån ordet avdunstar det äcklig stank. Okej, inget ont mot själva språket, men lektionerna och hela min handikappade inlärningsprocess gör det näst intill outhärdligt. Jag är en smula förvånad över att jag över huvudtaget har blivit godkänd varje år. Hittills...

Så, efter en rätt intet sägande modersmålslektion, skulle jag och kompanjonen ha en och en halv timmes håltimme i väntan på en ytterst eftertraktad bildkonsttimme. Nja, inte precis eftertraktad då resten av klassen slutade ett...

Då skolan äntligen var slut skulle jag och en kompis träna. Alltså, vi skulle hyra en badmintonplan och bolla lite halvdant. Det hela slutade i illröda ansikten efter en träning med en grupp i vår ålder. Lite oväntat, minsann.

Men nu vilar en välförtjänt smoothie i min magsäck, och det läxfria livet är rätt fint just nu.

Inga kommentarer: