söndag 9 oktober 2011

Galet på Galna dagar

Det är rentav komiskt att stå utanför Stockmanns varuhus och bara betrakta folkmassan som rusar in som huliganer då klockan klämtar tolv. Den där girigheten som vilar som en hinna över massorna är sjuklig. Mänskor är ganska sjuka när det gäller shopping, faktiskt. 
Mina kompisar kramade några spöken innan också vi trängde oss in genom de smala glasdörrarna, men jag valde att fota dem istället. Spöken är inte riktigt min grej, förstår ni.
När vi insett att Galna dagar trots allt är lite för hett och trångt och hektiskt och allt det där, gick vi till Monki istället och jag kände mig som en liten barnunge då jag förundrades över den spegelbeklädda provhytten. Liksom, väggarna var speglar, dörren var en spegel och taket bestod av speglar!
 Speglar kan man ju som känt fota sig själv i.
Jag tror att vi tillbringade lite på fyra timmar i stan, och då hann vi också äta oss feta på Mc Donalds.

Fast jag är nöjd så det förslår, för jag kom hem med en lurvig, grå flis, så nu kan jag leka björn utan dåligt samvete.

1 kommentar:

Anna sa...

Vet du, jag älskar hur bra du skriver. Jag håller med dina lärare, tyvärr finns inget högre vitsord än 10 ;)