måndag 17 oktober 2011

Svamp och adrenalin och att vara hemma




Hemma. Har uthärdat den första skoldagen efter lovet, och är lika trött som innan. Okej, bara nästan. Men det räcker mer än väl. Loven borde vara trippelt så långa, allihop. Då skulle de eventuellt åstadkomma något.

Vi var på landet under lovet och ja, jag simmade. Att jag typ inte tog ett enda simtag och att det var i samband med bastun och att mina tänder skallrade något förfärligt och att jag skrek av smärta och allt det där, det kan vi hoppa över. Men  jag gjorde det, jag klättrade ner för den hala simstegen, och jag doppade mig. Jag riktigt pyser av stolthet, så att ni vet.

Dessutom var det inte fullt så kallt som jag hade föreställt mig. För mitt inre såg jag sylvassa nålar och ångande is, det var snarare sveda som från en brännässla. Och adrenalin var det också, som förstärktes av mina rop (ehhee).

Utöver det har vi ungefär bara plockat svamp, så till denna grad att jag ser stjärnor när jag nu tänker på svamp. Till en början fick vi tjugo liter av grannen, och så vandrade vi själva runt i skogen och plockade och plockade. Jag kan tala om att jag vid det här laget har ont i magmusklerna av hela "böj och sträck"-proceduren. Mycket lyckat.

Inga kommentarer: