lördag 20 augusti 2011

Jag svamlar

Så har skolan kört igång. Lärarna använder illrosa öskar för att hälla läxor över oss. Våra väskor är tunga och gör våra ryggkotor sneda, men vem bryr sig? Inte lärarna i alla fall.

En som åtminstone inte skyr skolan är lillingen, som har genomlidit den allra första skolveckan med ett lyckligt grin på läpparna. Hans första kärlek någonsin blev matteboken, hur ska det gå i framtiden? Nördar?

Well, jag inser att det är hemskt att vara tillbaka i stan. Det är inte längre naturligt att plocka fram kameran i gryningen, miljön är så fruktansvärt tråkig, både inne och ute. Det enda jag är sugen på att fota är porträtt (och natur, men jag vill ha vacker miljö och den står inte att hitta), men då ska jag ha någon att fota också. Har lite idéer här inne i hjärnan att fullfölja, det känns som om det skulle bli toppen.

Idag ska jag försöka bli frisk från min förkylning, läsa och dricka varm kakao med grädde. Myspys.

1 kommentar:

Lina sa...

sv; ahh precis just DEN känslan! :D

Jag ska gå musik & media.. valde det gymnasiet för jag tyckte det verkade bra, och jag vill inte gå här där jag bor för 1. jag orkar inte gå med mina gamla klasskompisar och 2. det verkar inte bra ;D