tisdag 11 oktober 2011

Soffpotatis?



Den nya perioden i skolan bådar inte gott. Är det faktiskt tillåtet att ha samma lärare fem lektioner i veckan på högstadiet? Jag hoppas på ett nej...

Dessutom hade vi handboll på programmet idag. Jag ljuger inte då jag säger att jag avskyr handboll. Jag tror inte att mänskor förstår det, men den där lilla ettriga bollen förvandlas till ett monster i mina ögon, och hela stämningen i sporten får mig att må illa. Jag lider.

Tro nu inte att jag är en soffpotatis, nej, jag tycker innerligt om att sporta, det gäller bara inte just handboll, och resten av hopen bollsporter som ständigt motar resten av grenarna åt sidan.

Ännu letar jag efter en sport som visar sig vara som gjord för mig, som jag är tillräckligt bra i. För än har jag inte varit fullt begåvad för att få träna en sport riktigt hårt.

Och det är det jag vill - träna hårt.

Och fota och allt annat skoj, såklart.

Inga kommentarer: