lördag 30 juli 2011

En lavin av färger och pyssel


En dag fick jag för mig att lillbrorsan absolut skulle lära sig att göra supersnofsiga armband, så att han skulle kunna vandra runt med gnistrande armar, vifta lite förstrött och därmed få alla i omgivningen på svaj. Det visade sig vara svårare än jag trodde, och mitt tålamod räckte inte riktigt till när sjuåringen trollade fram trassel på trassel tills stora, tunga tårar trillade ner för kinderna på ynken. (Förlåt, ynk, men du vet väl att jag egentligen menar kram när jag säger så?)

Istället plockade jag fram min kamera och experimenterade lite med alla fina garn, som ett tu tre sparade timmars färgjobb i Gimp!

Haha, men vädret är perfekt idag, och vinden gynnar blåbärsplockning, så jag antar att jag ska företa mig det under den här dagen...

Inga kommentarer: