söndag 26 juni 2011

Absolut viktig fakta

Jag raderade min provversion av Lightroom, på grund av ett smärre vredesutbrott. Jag hade nämligen valt ut och redigerat mer än hälften av alla de bilder jag plåtade under midsommaren, och så ville bilderna inte öppna sig där idag, Så, nu är det kört gällande de bilderna. Jag glömde dessutom att ändra om från raw-format, så nu kan jag inte se dem heller. Jag är sååå smart. Inte.

Nu är det alltså obegripliga Gimp som gäller, ända tills jag har råd att köpa Photoshop, vilket kan dröja ett längre tag. Mer användarovänligt program än Gimp har jag då aldrig stött på. Därför kan det gott och väl hända att den här bloggen är lite lagom tråkig ett tag framöver, tills jag har lärt mig att förstå det obegripliga programmet, det vill säga. Och när det gäller mig vet man aldrig hur lång tid saker och ting tar.

Seeya.

1 kommentar:

maja - FOTO - fotogeniquee sa...

Nejmen gud vad synd! Jag kan ju föreslå PhotoScape som också är ett gratisprogram som kanske då är bättre än Gimp, jag använde mig av det förut. Och sen så kan är Photoshop Elements 9 som jag använder jättebra och kostar bara en tiondel av vad Photoshop CS gör - det är dessutom nästa samma sak så alla tips som finns för CS kan man använda för Elements också. Men det kanske är det du sparar till?
Och sen var det en sak till, anledningen till att du inte kan se dina bilder i Windows Galleri (för jag antar att det är där du inte kan se bilderna som är i Raw) är för att du måste göra någon uppdatering av Wondows Galleri, jag gjorde det och sen kunde jag se bilderna som var i Raw-format hur lätt som helst.
Haha, oj, lång kommentar, men vill bara hjälpa till :) Hoppas att du inte tycker att jag är något dum tönt, eller nåt, haha :)