lördag 26 mars 2011

Åter en blogg i mängden

Det är dags för mig att ta ett nytt steg upp längs med livets trappa genom att starta en ny blogg. Min mening är inte att låta filosofisk, men jag vill försöka få er att förstå att detta är ett stort steg för mig som jag vill ta utan att behöva betraktas som ett blödigt pucko.

Miserabelt var namnet. Varför? Jo, jag ville på något sätt få med den här motsatskänslan och ironin redan från första inlägget. Mitt liv är nämligen inte miserabelt. Varför? Jo, jag lever här i en igengrodd by som inte befinner sig i dagens Japan, jag har två snälla och gosiga föräldrar som vill mitt bästa, jag har nöjet att få spela badminton, jag har funnit böckernas värld även om jag lämnat den om så bara för en stund och jag har äran att få driva denna blogg.

Något jag är väldigt bra på att få är plötsliga impulsanfall. Ett exempel är när jag fick idén till denna blogg. Jag gick hem en underbar dag från den miserabla platsen skolan och tänkte som bäst på ordet miserabel när det föll mig in att min nya blogg (som jag innan dess inte haft en tanke på att starta) skulle heta precis så. Jag valde att kalla mig själv Miss Erabell, eftersom det var den första ordlek jag kom att göra med bloggens namn. Vad jag heter i det verkliga livet är och förblir en hemlighet, för ni kommer väl inte tillbaka om ni inte har något att grubbla på?

Så tänker jag.

En sak vill jag göra klart för er, ifall att ni av någon absolut outgrundlig anledning skulle ha hittat min blogg: Jag skriver inte för er, inte heller för era vänner, farmödrar eller gamla onklar. Jag skriver för mig själv och för att jag ska ha en plats som är villig att publicera min galenhet, min smarthet och mina brister. Ändå uppskattar jag bevis på läsare i form av små uppmuntrande eller kränkande kommentarer (sådär som en liten påminnelse).

I mina desperata försök att inte bli allt för långrandig lämnar jag nu er för en stund, men jag kommer tillbaka, det lovar jag.

Inga kommentarer: