tisdag 29 mars 2011

Högklassigt kvällsmål

Tydligen borde jag skaffa matblogg istället, eftersom mat helt tydligt är det enda jag tänker på. För att räkna upp vad jag har ätit idag: gröt, sushi (mycket händer på modersmålstimmarna), någon form av sushisallad, spenatplättar, berlinermunk och nu smoothie som kvällsmåll.

Utlåtande av matlagningsprofeten Miss Erabell:

Smoothie är en enkel och lättsmält rätt som du tillreder på två sekunder och äter lika snabbt. Det enda redskap du behöver är en mixer, en smoothiemaskin eller en matberädare som du knäpper på och låter hållas i någon kort minut varpå rätten är klar att avnjutas kall och som sådan. Strö resterna av huvudingrediensen du använt som strössel på toppen och framför dig har du en portion värd att serveras på restaurang. Smoothie kan varieras som ohälsosam med socker och nyttig med banan - jag föredrar den nyttiga varianten som både kan kännas fylligare och sötare på ett uppfriskande sätt.

ingredienser till min ytterst professionella bärsmoothie:

banan
hallon
blåbär
naturell yoghurt

Kombinera ingredienserna hur du vill och mixtra med olika mängder eller fantisera fritt för att göra just din smoothie personlig och originell. Ät din smoothie som morgonmål, mellanmål och kvällsmål - du kommer aldrig att tröttna.

Inga kommentarer: