torsdag 31 mars 2011

Otrevligt besök i min mun

Missbrukande av alla tänkbara saker leder oftast till en enda sak, ungefär som att alla väga leder till Rom - tandläkaren. Jag missbrukar dock inte droger eller mediciner eller andra läbbiga medel som endast är till för riktigt mystiska kusar, utan saker som morgonjuice, godis, tuggummi och andra trevliga mojänger tycker om att vistas i min mun. Till mitt stora förtret.

Idag gjorde jag nämligen en mindre ståtlig entré på tandläkarstationen medan andan och gråten fick samsas om platsen i min hals. Som tur är vann andan, för annars hade jag väl varit död nu. Jag trodde faktiskt att jag skulle vara rätt så död när jag väl kom ut från det kusliga rummet efter att ha haft munnen fullproppad av alla tänkbara otäcka grejer som jag inte ens ids nämna vid namn, men hela tandlappningsprocessen gick faktiskt betydligt bättre än väntat. Så där fick ni er, ni typer som fått mig att bli livrädd inför mitt första borrningsbesök.

Ja, på det hela taget gick det rätt bra. Såvida man inte räknar med mammas halvt krossade hand och ett fjantigt snett leende som vägrade lämna mina läppar, alltså.

1 kommentar:

Misan sa...

Jeeee! Min tandläkarbild! :D

H.Misan =)