onsdag 6 april 2011

Städa, städa varje fredag...

Nu slog det mig att det inte är fredag idag, men inget kan hindra mig när jag får städsjukan. Nu ska mitt rum bli dammfritt från golv till tak, alla lådor ska vara i fullaste ordning och likaså alla skåp och hörnor. Klädskåpet ska rensas, saker ska slängas och mapparna ska fixas. Nu ska familjen min få se på andra bullar!
När allt detta är avklarar ska jag investera nya prylar till rummet. Jag är i desperat behov av en matta och sängen ska kläs med nytt överkast och gosiga kuddar. Även skrivbordet ska förnyas då en i familjen som ska börja skolan ska ärva mitt gamla. Rummet är den plats som jag ska trivas i utan att känna ångest....

Städastädastädaaaa...

Förresten så har jag träffat världens sötaste hund idag. Om ni undrade.

Inga kommentarer: