tisdag 5 april 2011

Äcklig sorbet i bedrövat tillstånd

Ja, jag sitter här i ensamheten och glor på datorskärmen med en stor skål sorbet framför mig, samtidigt som jag är något förfärligt bedrövad. Glassen är äcklig, och glass ska inte vara det. Det kan ju delvis bero på att jag gjorde den hemma och satte i dubbelt med marängsmet samt bytte ut jordgubbarna mot det enda jag hittade i frysen: hallon och blåbär. Så kan det delvis bero på att jag slarvade med alla övriga mått också och öste på med socker tills syrligheten försvann. Det resulterade i att glassen nu smakar maräng och blåbär och något annat som jag inte kan sätta fingret på; med andra ord pyton. Glass ska inte smaka pyton. Dessutom förivrade jag mig och tog ut den fantastiska glassen för tidigt, så den hann aldrig stelna ordentligt. Ja, nog är det synd om mig.

Dessutom ska jag på kvartett nu och, som sagt, ni har redan hört mina åsikter (som kanske inte är värda att upprepas) om den. Inte en trevlig sammankomst, kan jag tala om.

Däremot ska jag tala om att du nu kommer att bli alldeles himla lycklig, för nedan publicerar jag världens bästa och kortaste lista över saker man kan göra med gamla djupfrysta bär som man kanske stöter på där hemma...

1. smoothie
2. fil med bär som strössel
3. supermegaäcklig bärsorbet, såvida man inte använder sig av jordgubbar och det smakar som rena himmelriket

Uppfattat?

Inga kommentarer: