fredag 29 april 2011

Mobbning och rädslor

När vi anlände till skolan idag möttes vi av något i stil med en antimobbnings-dag. Vi betraktade stilla pjäsen Henrik en tönt med mycket blandade känslor, vilket kanske mestadels berodde på en bra skådespelare och en verklighetsbaserad historia. Jag blev plötsligt väldigt sugen på att läsa den där boken som Henrik Ståhl har skrivit, även om jag säkerligen inte har tillräckligt med mod för att våga. Det är synd att vara en fegis, ibland.

För att vara en fegis har också sina goda sidor:

- Man hoppar inte ner ifrån Eiffeltornet  utan vidare.
- Man utsätter sig inte för obehag i stil med bergochdal-banor.
Stop.

Jag erinrade mig om att listan bara skulle innehålla saker som kopplas ihop med höjd och skräcken i höjderna. Fel, fel, fel. Men så är jag inte rädd för vatten heller.

1 kommentar:

Alster sa...

Visste du att Henrik stål e han som e "stålhenrik" i supersnälla silversara och stålhenrik!
Ja håka int de själv, men min kära bror jorde de!!!´waaaaaauuu